Lila Matsumoto: Namícháno v Lush

obhájkyně zdravého přístupu k vlastnímu tělu

 

Když jsi tleskala, upadla jsem do transu

rocková hvězda nebo go-go tanečnice nebos dávala věci do regálů?

 

Strhlo mě tvoje opakování

 

Nejdřív gesto, potom ukázka

pak reakce, potom mimozemšťan

bolestí mizí ve vzduchu

 

Tvoje zírání bylo rozhodně neutrální

Vypadalo to, že se něco snažíš zrcadlit

 

Připadalo mi to jako práce plná radosti

jako když se postupně prodlužuje trup

a nohy

 

 

 

 

praktický styl

 

Blížil se dlouho, tenhle prenatální příběh.

 

Když jsme poprvé začali, byli jsme mnohem nesmělejší

ale postupně jsme si uvědomovali jednu věc

 

No, tehdy ještě neměla jméno

ale můžeme tomu říkat mimotělní stav

kdy se začnete zajímat o ty drobné změny

které mohou udělat vaše vlastní ruce

 

Bylo mi jedenadvacet, když jsem do tohohle města přišla

Říkala jsem si, tak tady chci být

 

Ohromily nás činnosti, které jsme viděli

Vnukly nám spoustu nápadů, jak vzít naše materiály

jak je spojovat, vyjímat a vkládat

 

Přes osm let a spousta práce

experimentovali jsme s měkkou, vlhkou hmotou na všechny způsoby

Prý jsme dost děsný orchestr

na který by žárlila kdejaká hospodská zábava

 

 

 

 

diagnostická figurka ze slonoviny, ležící

 

často mám dojem, že jsem v posteli

 

spíš než že bych byla objekt

od pondělí do pátku utíkám zužování a trvalosti

definice

 

Svět, jenž mě obklopuje

je neustále rozněcován osobnostmi

jejichž životy žene vpřed

duch automatizace

 

Jak vidíš, něco žije

nebo běží

uvnitř mě

 

Skrze své tělo se snažím zacházet se sebou

jako s ekvivalentním a nezávislým prvkem

 

Vím, že je to možná marné

ale věřím, že sny jsou šaty mysli

a jsem vděčná, že máme využití pro kostýmy

 

 

 

 

svět slušné naděje

 

Nejčastěji se mě lidé ptají, jak jsme to dokázali?

 

Vím jen to, že v našich myslích byla na zemi mřížka a každá osoba byla odnesena pro ni 

vyhrazeným čtvercem

 

Řešili jsme, jak přesunout určitou osobu z jejího čtverce do čtverce jiné osoby

Byli jsme dělníci přesouvající dřevo a přesně tak nám ta činnost připadala

 

„krev“ nebo „slzy stromu“

nevím, co bylo těžší

 

 

 

 

 

žalozpěv šumu

 

Bída, nebída –

 

je to intenzivní vztah

na své straně zdi

se snažím zaslechnout

světlo, jak svítí samo sobě

 

Znaky jsou ke mně přenášeny

Všímám si jich

Potom přidávám a vynechávám noty

a zní mi to tak lépe

 

drobný obsah: voln-ný – vol-ný – den. krásný vol – ný – den